Thursday, June 6, 2013

Cedera Tisu Lembut

Nukilan dari blog Kantong Hati, Mei 2008

Hari makin suram. Siang makin kelam. Malam selalu tenggelam.
Perasaan yang datang pulang dan pergi. Kasih ada pasang surut tanpa ada henti.
Entahkan sayang, entahkan tidak.. Entahkan rindu entahkan tidak...
Mungkinkah cinta..mungkinkah jua tidak?

Aku segera terbayang masa kecilku. Tidak terlalu indah..tidak pula terlalu gundah.
Walau begitu, aku tahu ...tidak semua peringkat hidup ini mestinya selalu riang ria.

Aku dikasihi, aku dicintai... aku jua sering difahami.
Namun kenapakah itu semua tak akan mencukupi?

Naifkah diriku?... terlalu keraskah hatiku, laksana batu?
Mungkin itu hanya gambaran luarku.
Dalam hatiku tak mungkin kalian tahu.
Terkisah hidup aku ini bukankah sudah terencana dahulu?

Berbaringan sendiri di kamar ini..
Rasa sepi bertandang sesekali
Cederakah hatiku ditusuk sembilu buatan sendiri..
Hinggakan diri ini tak kukenal lagi?

Sakit
Sakit
Teramat sakit

Kesal
Kesal
Dasar hatiku terasa sengal

Kusut
Kusut
Mindaku kusut
Cedera dek si tisu lembut..

No comments:

Post a Comment